lördag 9 april 2011

5månaderskontroll på BVC

Ebba speglar sig Nu är Ebba 5 månader, visst går det fort! I förgår var hon på BVC, förutom den vanliga kontrollen fick hon 2 sprutor. Ebba skötte sig jättebra, hon kände inte ens att de stack henne i låren. Doktorn påstod att det hade med hennes hull att göra??? Iaf väger hon 7740g och är 66cm lång. Hon följer sin kurva perfekt. Idag har hon varit ute på promenad med farmor och faster Sara, hon grät konstant tills de kom till brandstation. När hon fick syn på Josef blev hon jätteglad och gallskriket tystnade tvärt. När de skulle gå tillbaka grät hon sig själv till sömns och nu när de kom var hon på strålande humör. Kanske är vår dotter lite mammig och pappig:) Om ni undrar varför jag inte följde med på promenad så var det för att jag var hemma med Bella och bakade. Det gick jättebra. Det blev chokladmuffins och limemuffins, helst skulle Bella gjort alla recept som fanns i muffinsboken, men hon fick begränsa sig till 2. Igår var Ebba och jag på kalas och när vi kom hem var Ebba så trött att hon somnade helt själv i sin säng, utan protester! I vårt hem var det en stor händelse eftersom Ebba annars brukar få somna i vår säng, det är mest konfliktfritt så:)... Det var nog allt för nu. Ska göra iordning för kvällens tjejkväll. Jag och Elina ska nämligen börja ha lite samlingar för tonårstjejerna i kyrkan.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja du lilla mamma, du kommer att inse att det är så skönt om hon kan sova i sin säng. Konflikterna håller i sig max 2 veckor men det är värt allt. Visst är det gosigt med barnet bredvid sig men inte när hon ska sova. Ord ifrån din gamla tjatmoster som är ganska hård med sina rutiner. Får jämt höra att jag är för sträng. Vilka härliga lår hon har. Finns det månne några byxor som går på den lilla Ebba? Go är hon i alla fall. Många kramar ifrån en vårligt Hva. kram soffi

11 april, 2011 09:18  
Anonymous marre sa...

:) Tack! Visst är hon go, vi får använda blöjor från 8-13kg, dvs steg4, steg 3 är för tajt kring lår och rumpa:)
Jag är redan för vek...efter 20minuter klarar jag inte mer. Hon gråter och bökar runt så jag är rädd att hon ska göra sig illa. Lägger jag henne i vår säng somnar hon efter 5min, utan att ens gråta. Ikväll fick hon somna i vår säng, men så fort hon sover riktigt djupt lyfter jag över henne och då sover hon i sin egen säng hela natten. Ett steg åt rätt håll iaf.
Idag har vi ätit frukost och middag ute på altanen- så härligt!
kramar till er

13 april, 2011 22:07  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida