söndag 4 december 2011

 Här kommer lite sköna badbilder från idag. Ebba brukar få bada på sina bajsdagar... Idag tittade hon på mig lite frågande och sa "bada"...: -)
 Måste berätta om kvällens nattning också.
Hon hade svårt att somna ikväll, bara låg och pratade och försökte med lite tårar att få komma upp, men hon har lärt sig att när mamma säger "Ebba" med lite mer bestämd röst än vad hon brukar ha så är det bara att lägga sig ner och försöka sova... Fast inte idag, hon gav sig inte, så jag tog upp henne och märkte ganska direkt att hennes blöja var jättetung, inte konstigt att hon inte kunde somna. När nu Ebba såg att jag tog fram en ny blöja började hon krama mig och sa "aaa mamma", faktum är att jag till och med tyckte mig höra ett "tack". När jag hade bytt färdigt la jag ner henne i sängen igen och då utan att bråka tog hon sin nalle i famnen och somnade.
 
 Vill ha mer bubblor?
 Ebba leker modell

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Underbara barn. Hur kan man motstå denna lilla trollunge. Duktigt av mamman att förstå varför du inte ville sova. Undrar just om hon vägde den, annars får man inom äldrevården inte byta om den inte väger tillräckligt. Tur att det är barnavård vi talar om. Goer Jul gammelmoster Anne-Sofie

05 december, 2011 10:45  
Anonymous Anonym sa...

Vilka ögon, oemotståndliga! Bra gjort av hennes mamma att sätta gränser. Det där med att väga blöjan får mig att rysa inför ålderdomen! / DH

05 december, 2011 12:53  
Anonymous Anonym sa...

Ja du, mamma. Vi får hoppas att när det är dags att det går fort. Vi ska ju alla den vägen vandra någon gång och måtte vi då springa. A-S

05 december, 2011 16:08  
Blogger Familjen Persson sa...

Usch, Men det är ju inte alla som kan ha blöjor... Kanske blir katet;)
Mormor oroa dig inte, vi ska ta hand om dig. Tack för era roliga och fina kommentarer, så kul att ni följer oss. Hmmm, À-S räcker strl. 140 till Oscar?

07 december, 2011 12:58  
Anonymous Anonym sa...

"Marre" och Josef nu får ni flytta neråt så vi kan träffas lite oftare.Saknar er,Mamma och Emanuel.

09 december, 2011 19:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida