onsdag 1 september 2010

Onsdagen den 1/9

Vår dag.
Vi vaknade av dörrklockan. På andra sidan dörren stod Sune (den förre husägaren).
Det var starten på en innehållsrik dag när vi båda äntligen var lediga.
Sune kom i samma ärende som en reparatör av rör. Vi har nämligen upptäckt ett litet läckage i en skarv på ett rör till fjärrvärmen. Ingen stor läcka och inget allvarligt fel, men vi slipper kostnaderna för åtgärderna.
Efter det åkte Josef och lånade gräsklipparen av David, eftersom vi ännu inte hunnit köpa någon.
Undertiden krattade jag gräset och plockade frukt.
När trädgårdsarbetet var klart åkte Josef med Marcus, Heidi och Jonas och spelade tennis.
Jag som inte är i skick för en tennismatch fick vara hemma och fixa med annat som att sy kuddfodral koka sylt mm. Lite av det visar bilderna.
Vi har haft två snabbvisiter. Först kom David L. och hans kompis Simon, sen kom Elinor och Erik förbi.
Alltid trevligt med gäster.
Kvällen ägnade vi åt tapetsering innan vi avslutade med en god paj.
God natt!
Ps. Idag har vi varit gifta i ett år och en månad.
Josef klipper gräset.Dagens skörd av de svartvinbär och hallon som fanns kvar på buskarna. Det fick bli en paj av dom.
Dagens skörd av äpple. Det finns hur mycket som helst, men detta var vad som behövdes för att koka äppelmos.

Josef steker pannkakor. Sylten är så klart hemgjord:)
Vi har börjat tapetsera i hallen.
...och riva:)







3 kommentarer:

Blogger Dorthy sa...

Ta det lugnt, flicka lilla, annars kanske du blir mor fortare än beräknat.

02 september, 2010 20:39  
Blogger David Duveskog sa...

WE love you! Kul att ni uppdaterar er blogg med fina bilder.

04 september, 2010 14:15  
Anonymous marre sa...

Mormor: Lungt??? Nejdå, du behöver inte oroa dig. Jag grejar tills kroppen säger ifrån, för då kan jag inte röra mig så då sitter jag stilla och tar det lugnt:)
Just nu sitter jag. Vi är frst nästan klara med tapetseringen. Gillar det jag ser.

David: We love u2 ;) Kul att se att ni läser vår blogg.

04 september, 2010 21:15  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida