lördag 4 september 2010

Ett barnrum växer fram...

... Kanske inte världens mest smickrande frukostbild, men som vi njöt.

Tänk att få vakna upp till en sådan härlig dag som denna med skinande sol och klarblå himmel.

Utsikten...(nyklippt gräsmatta:) )

Här kommer lite bilder från barnrummet som jag börjat inreda idag.

Växasängen har vi lånat från Kerstin. Hennes mamma sov i den när hon var liten

och sen fick Kerstin och hennes syster sova i den när de var små och jag tror nog att alla utav Kerstins barn

har sovit i denna säng. Vårt barn kommer nog sova i den när han/hon blir äldre, men just nu är det bara

en snygg möbel.

Spjälsängen. Jag har sytt lakanen sjäv *ler nöjt*

Filten som ligger ovanpå var verkligen inte lätt att göra.

Stackars symaskin som behövde jobba sig igenom detta

tussiga och trassliga material. Jag sydde t om av en nål för det var så svårt att ta sig igenom tyget. Läskigt nog hittade jag aldrig nålspetsen. Hoppas den inte trillat ner på golvet så att någon trampar på den eller att den ligger i barnfilten...

Orkar inte skriva så mycket, men tänkte att det var kul för er att se lite bilder. Jag ska faktiskt ställa mig och göra en tårta nu för imorgon är det välkomstmöte för den nye pastorn och familj. Kanske kokar jag lite mer äppelmos, det var så gott och enkelt att göra. :)

God natt!

5 kommentarer:

Anonymous Johanna sa...

Åh vad fint! Duktig du är Marre som syr själv och allt :)

04 september, 2010 22:27  
Anonymous marre sa...

:) Tack, du är så go!
Jag tycker det är superkul att sy, fast vet inte om jag är så duktig...ibland går det nog lite fort, man ska nog inte kolla så noga på sömmarna;P

04 september, 2010 23:46  
Blogger David Duveskog sa...

Du är ju kanon. Önskar er allt gott. Kul att ni uppdaterar med bilder.

08 september, 2010 18:59  
Anonymous Jenny Axell sa...

Oj vad händig du är Marre! Maria berättade att det är 8a veckor kvar nu, så spännande, ett litet mirakel! Och sicken fina föräldrar denne lille kommer få :)

10 september, 2010 22:57  
Anonymous marre sa...

Jenny: Va du e go! Ja, nu är det inte så långt kvar till lillbebis kommer.
Det ska bli så spännande, vi längtar så!
Hur har ni det i Jönköping?
Va kul att ni tittade in på vår blogg. Blir lika förvånad och glatt överraskad varje gång någon lämnar en kommentar, trodde inte det var någon som läste:)
Välkomna till Bollnäs när ni få tid och lust;)
KRAM!

11 september, 2010 19:58  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida