onsdag 20 april 2011

stackars lilla bää

Idag har hon fått äta majs och potatis puré till lunch och till efterrätt fick hon majskrokar, hon älskar det:) Nu sitter hon med nya favoritleksaken, "nappen", i munnen. Hon förstår förstås inte att man ska sutta på den, men den är väldigt god att tugga på.
Idag har vi varit ute och gått. Vi gick med matlåda till "baba". Precis när jag skulle ta upp Ebba, som låg på fårpläden och gymmade, upptäckte jag att den vita pläden blivit gyllenbrun... suck!
Allt var nerbajsat. Ebba låg nöjt och skrattade åt hennes mamma som sprang runt i stress och förtvivlan och försökte städa upp. När Ebba var rentvättad och ombytt och jag la ner henne i vagnen somnade hon på två röda, det måste ha tagit på krafterna att göra en sådant lass.
Allt för nu, nu ska skrutt och jag gå ut och gå igen. Det är ett sådant härligt vårväder.

3 kommentarer:

Blogger Dorthy sa...

Lilla Ebba tycks hålla sin mamma fullt sysselsatt. Tänk på lilla nyfödda kusinen i Skåne, som redan har två äldre systrar, som också kräver tid av sin mamma

20 april, 2011 14:55  
Anonymous Anonym sa...

Ja, majspuré kan ge fin påskfärg. Glad Påsk på er. Kram a

20 april, 2011 15:01  
Anonymous marre sa...

Jo sannerligen, här är påskfärgat och fint. Jag har precis bytt lass nr.3!!!
Förstår din poäng mormor, jag ska inte klaga. Jag har en mycket go och snäll dotter... :)

20 april, 2011 19:04  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida