fredag 26 oktober 2012

Stackars Ebba

I några dagar har stackars Ebba fajtats med en dunderförkylning. Det har inneburit en del sömnlösa nätter, då stackars Ebba hostar så hon nästan kräks. Förutom det har hon feber och näsan rinner konstant. Ändå klagar hon inte. Jag tog upp henne i famnen idag och frågade henne om hon hade ont i halsen, varpå hon svarade "neeej mamma, vill inte ha ont i halsen" sen frågade hon "mamma sessen?" (mamma ledsen). Ebba har inte klagat något, men vi tycker så synd om henne och Ebba undrar bara varför mamma verkar så ledsen. Idag somnade hon under tandborstningen innan kl hunnit slå 19.00! Rekord tidigt för att vara Ebba, förstår att förkylningen måste ha en viss inverkan och det faktum att hon nästan inte äter något. Hoppas den eländiga förkylningen tar slut snart. 
Nu är Josef på bandy och Ebba sover... WOW! jag har en ledig kväll!! Även om jag tycker synd om både Ebba och Josef (för hur kul är det att gå på bandy? :-)) så njuter jag i fulla drag av en EGEN, EGOkväll... nej, dags att sluta drömma och gå och ta hand om disk och tvätt som just blev klart:-)
Har hunnit leka lite med nya programmet på telefonen också, så därför lägger jag ut ett nytt bildcollage. 

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Halva tiden och redan denna mage. Underbart i vinter när du inte kommer "ner" för att knyta skorna. Lite ironi i vardagen. Hoppas att förkylningen är bättre. Vi har varit i Stöten och lekt i 30 cm snö. Lite julkänsla fick jag allt. Kram A

31 oktober, 2012 10:31  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida