torsdag 2 juli 2009

Blandat

Soffans dyna före omklädning

Soffan före ommålning. Som ni ser är det inte samma soffa för jag glömde knäppa kort innan jag målade om men exakt den här färgen var det!

Soffan efter ommålning och omklädning. Hade dock inte tänkt att ha svart klädsel men eftersom jag ville få den klar så fort som möjligt tog jag ett överkast istället för att köpa ett randigt tyg som jag spanat in på åhléns:)



Vi har den senaste veckan:
bokat klipptid åt Josef hos frisör (hans första någonsin)
varit på ikea och både gjort inköp och en framtida inköpslista.
påbörjat tapetsering av vårt framtida gemensamma kök efter att vi fått slipa ner allt igen.
pratat med med Curt- Erik inför vigseln
mycket telefontid till skatteverket samt patent- och registreringsverket (det är inte så lätt att byta efternamn)
kökssoffan som vi fått av mormor (Dorthy) är nu färdig. Vi har alltså målat om den och bytt klädsel. Bilder kommer senare eftersom vi sitter på stranden nu.
vi har börjat måla altanen i Hertsjö, det ska ju vara fint när bröllopet är.
vi har arbetat på klänningen, jag räknar med att jag kan testa vissa delar av den ikväll.
Josef har fixat sin bil.
...vi fick just veta att vi måste ha 900 påskrifter om vi ska få ta det efternamn vi tänkt...

4 kommentarer:

Anonymous Johan L SA sa...

...var ska jag skriva under. 900 underskrifter är en baggis. Be Göran D göra en pålysning på Ralingsås så är detta fixat på nolltid. Han kan sedan be dem komplettera med en e-mail adress så kan han skicka dem lite resereklam. En riktig Win-Win situation:)All the best Johan

03 juli, 2009 15:41  
Blogger Mijja sa...

Oj! Det blev verkligen snyggt!

03 juli, 2009 21:10  
Anonymous Anonym sa...

Johan du är bäst!! Men jag skulle kanske ha förtydligat mig lite...alla som heter Hedvall i Sverige måste skriva under:(
men det är ju förvisso inte heller någon omöjlighet, men det kommer inte att bli klart till bröllopet. Persson får nog duga! :)
Tack Mijja! Så fort köket är klart, ska du få en fika och då ska du få sitta i kökssoffan ;P
Blessings!

03 juli, 2009 22:59  
Anonymous Johan L SA sa...

...och alla med lite slutledningsförmåga kan nu gissa vad det nya efternamnet skulle bli...men vad gör väl det...duger Persson åt en tidigare statsminister så blir det helt OK för er också( och MP, dina nya initialer, betyder just Minister of Parlament :) )Tjohej! Johan

04 juli, 2009 15:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida