torsdag 19 maj 2011

19 maj

Hej! Här kommer ett litet inlägg igen. Majmånad är en månad full med kalas, trädgårdsarbete, och en hel del annat. Josef jobbar 14 dagar i sträck...och när han är hemma hjälper han andra att fixa i sina trädgårdar, så som haltande gamla gubbar (inga namn nämnda) kanske var det många som kände sig träffade av den beskrivningen, men om du läser detta var det förmodligen inte du:) Men trots att Josef inte är hemma så mycket har vi faktistk hunnit tapetsera klart, och krattat upp förra årets lövhögar. Som mormor säger "det är inte lätt att vara gift med ett helgon" Ebba har varit med mamma idag och handlat presenter. Nu är iaf alla majpresenter inhandlade, tror jag :S Lunch åt vi utanför taxi för att träffa pappa Josef i fem minuter. Men det var mysigt:) Här kommer nu lite bilder på vår prinsessa.



Ebba studsar fram i babybilen.


29årsfest på Edelsbergsv.57 Ebba & Emmylou Jag är jättetacksam till alla vänner som kom och förgyllde min dag. Jag skäms dock över hur mycket presenter jag fick, kanske trodde mina gäster att jag fyllde 30år?? :)En av de älskade "Ingridarna" och Bella, också älskad förstås.


Den här bilden skulle kommit först. Älsklingen hade nämligen dukat frukost och hissat flaggan.

I present fick jag en ny mobil, en babymobil:)


Ebba sitter klistrad framför Little Einsteins.


Visst är hon härlig, så här satt hon och tittade på mig medan jag klippte gräset.


På besök hemma hos D.D och A-B och Jonas.


Ebba visar sina fina tänder.


Här är vi på fikabesök hos fritidsledarna, mina gamla arbetskamrater.





3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja, det var på tiden med uppdatering. Gammelmoster är nöjd. Förstår inte heller det här med alla presenter och ogräs i maj månad. Men här får du ett smaskens recept på späd kirskål. Ta späd kirskål smält smör och pressad vitlök. Lägg i ogräset bryn snabbt. Servera till en bit lax, och kokt potatis. Mumma. Oscar undrar när ni kommer till stugan. Ebba måste ju lära sig simma! Kramar vi i Hva

24 maj, 2011 15:10  
Anonymous marre sa...

Haha...tror du att jag kan urskilja den sortens ogräs, nej det skulle kunna bli jättegiftig lax om jag ska plocka "kirskål" :)
Men jag kan gärna smaka när vi kommer på besök. Kan inte säga när det blir, men vi ska söderut i sommar. Ebba vill gärna lära sig simma, hon ska börja på babysim i augusti så då är det ju perfekt om Oscar har lärt henne lite innan.
Nu sover min älskade prinsessa så jag ska passa på att städa lite och spika upp någon tavla till. Ska lägga upp lite nya bilder snart igen. Har massa härliga bilder, tex på när Ebba äter blöja. Jag var på toa i 2min och då passade Ebba på att dra av sig blöjan och ligga nakenfis.:)
Kramar

24 maj, 2011 21:07  
Anonymous Anonym sa...

Ja det låter som en kulinarisk upplevelse. soffi

26 maj, 2011 21:59  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida