fredag 19 november 2010

Min älskade (tutt)Ebba...

Plötsligt kan jag nästan förstå att min mamma ammade mig (delvis) tills jag var två år...Ebba vägrar att ta nappen, hon blir galen om jag stoppar in den och hon vägrar att somna om hon inte får somna ammandes vid mitt bröst... I nästan en timmes tid har jag försökt att söva henne genom att vagga henne, stoppa in nappen och köra henne i vagnen, men nu ger jag upp..två minuter och hon har somnat...hon fick som hon ville!! :)

Detta är alltså efter det att hon redan fått ett rejält mål med mat så ni inte tror att jag inte vill amma det stackars barnet. Men nu sover snäckan, dags att jobba! Har en lång lista att hinna med idag!

4 kommentarer:

Blogger Dorthy sa...

Det står klart vem som numera regerar i ert hem. Prinsessan fick hela kungariket direkt!

19 november, 2010 12:54  
Blogger Familjen Persson sa...

Haha, visst är det så!

19 november, 2010 16:49  
Anonymous JL sa...

Grattis igen! Det tycks som om Ebba fått det bästa av er båda..., vilken skatt! Vi ser fram emot att få besöka er(hade lite tankar på att överraska idag, men så kom snöandet..)och få krama om er ordentligt och er Ebba..., nu kan jag aldrig bli morfar, men om så vore fallet.. så skulle jag vara den stoltaste av dem alla med en sådan härlig tjej... All the best! Johan

20 november, 2010 11:32  
Blogger Familjen Persson sa...

Åh tack för de varma gratulationerna och för de fina orden.
Trist att det skulle komma ett sådant busväder, men den som väntar på något gott...
Det ska bli jättekul att få träffa er och att få visa upp vår lilla skatt. Idag har hon varit på sitt livs första auktion. Det var lönsamt, hon fick massa fina presenter:)
"All the best" ;)

20 november, 2010 17:58  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida