fredag 27 maj 2011

Ebba skrutt

Ebba besöker "farmor" Siri
När man inte ser på kan det hända att Ebba sliter av sig blöjan, rullar runt på mage och stoppar blöjan i munnen. Nu går det undan. I förgår morse låg Ebba på sin lekfilt och mamma skulle bara gå på toa. Gissa om jag vart snopen när jag fann en naken bebis som hade stoppat blöjan i mun och så hade hon roterat ett halvt varv, hon låg ju inte äns där jag lämnat henne. En morgon väcktes vi av att Ebba gosan låg och lekte tittut med täcket. Det såg jätteroligt ut. Hon drog täcket över huvudet höll kvar så ett tag och så drog hon snabbt ner det och skrattade. För A-S som vill höra om alla E:s framsteg kan jag berätta att hon sitter ganska stadigt nu, vilket är jätteskönt när man ska bada henne. Nu leker hon i badet och det är förstås superkul att skvätta ner hennes stackars mamma. "Ibland" när jag är lite tröttare än vad hon är på morgonen sätter jag på Disney playhouse, specielt tycker hon om att se mussepiggs klubbhus och firma fantasiflytt, dessa två måste vara enligt mig Disneys fånigaste program, men de passar för små bebisar. Det är kul att se när hon skrattar åt det som händer på tv:n. Det är i huvudtaget väldigt mysigt att se hur hon börjar se och uppfatta världen omkring sig.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vilken unerbar bebis och mamma. Allt för idag.
kram soffi

30 maj, 2011 21:22  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida