söndag 5 juni 2011

Heldag i trädgården

Idag på kyrkan





Det ser ut som det är morfar som har varit och klippt vår gräsmatta. Plötsligt förstår jag faktiskt morfar, blommorna står där och ser så vackra och oskyldiga ut så vem har hjärta att klippa ner dom? I fredags hade vi en heldag i trädgården, det var så härligt. Vi klippte gräsmattan(bortsett från blommorna då), krattade pinnar och rensade i hallonbuskarna. Trädgårdsmästare som man är klippte jag ner de nya skotten på hallonbuskarna och behöll de gamla stronkarna...på så vis har jag nog ordnat så vi inte får några hallon iår...

Vi njuter iaf supermycket i vår trädgård. Jag, Elina och Ebba hade t ex picknick där igår (vi har inga trädgårdsmöbler än:))



3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

AJ, AJJJJ, AJJJJJJJJ.....! Hallon som är så gott! Vilken miss, men vid Debbies stuga finns det visst mer än familjen behöver?? / DH

06 juni, 2011 09:53  
Anonymous Anonym sa...

Har svårt att förstå det där med blommor och gräs. Det är tur att vi har "Tugge" som fixar det. Jag fick blåbärsbuskar i morsdagspresent. Det kommer att bli många stora amerikanska bär. Gott. Kramis

07 juni, 2011 21:32  
Anonymous marre sa...

Låter som en härlig morsdagpresent, kanske från en kille som älskar sin mors blåbärsbakverk;)
Skönt med "tugge". Jag hade funderingar ett tag på att hyra in en kanin eller något anant gräsätande djur i sommar som kunde få springa runt i en lina och "klippa gräset" :) Kramisar

08 juni, 2011 11:43  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida