torsdag 16 juli 2009

Igår hände det...


Det tog mig 9421 levnadsdagar (skottåren är inräknade) innan jag trotsade mina "manliga" värderingar och hudläkarnas rekommendationer och lade mig i ett solarium. Syftet var förstås att få till den där jämna och fina solbrännan som man vanligtvis brukar "bära" efter att ha vistas i solen under strålande semesterdagar. Men i år har den tiden inte funnits av en rad olika anledningar. De stavas: dubbla arbeten istället för semester, bröllopsplanering och busväder. Så när erbjudandet om en tripp till solarieholmarna dök upp kunde jag inte motstå frestelsen. Eftersom det var första gången så valde jag en lindrig strålningsdos så någon nyansskillnad är inte att tala om. Men känslan av välbefinnande som ljuset och värmen gav gör att jag redan planerat in nya besök mellan de UV-strålande lysrören.

// Josef

1 kommentarer:

Anonymous Jenny Sandell sa...

Så om ett par år så är det en brunbränd och rynkig Josef vi får se när vi besöker Bollnäs då =) Solning ger mersmak!

16 juli, 2009 23:02  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida