söndag 28 november 2010

1:a advent

Tack för alla kommentarer som gjordes på mitt förra inlägg.

De senaste dagarna har verkligen varit fyllda med aktiviteter, därav inga nya blogginlägg.

I torsdags var Josef hemma en HEL dag så då passade vi på att börja att fixa med lite saker.

Vi skottade, började julpynta, tvätta, städa, göra matlådor mm.

I fredags jobbade Josef dag, men jag och Ebba hade trevligt besök ifrån farmor och hennes vänninna Inger. Sen åkte vi och handlade. Kvällen avslutades i Hertsjö, närmare bestämt finmiddag hemma hos Hannah och Mattis.

Igår tillagade jag lasagne, det tog ca 3timmar...Ebba!!

På kvällen var jag och Ebba på julpyssel i kyrkan medan Josef jobbade. Efter julpysslet hjälpte vi till på närradion som ljudtekniker.

Idag har skruttan och jag varit och hälsat på pappa på stan. Han informerade om brandvarnare och risken med tända ljus. De delade även ut glögg och pepparkakor till de som letat sig ner till julskyltningen.

Det blev bara en bild därifrån, jag vågade inte knäppa på något annat än Josef, men det var jättemysigt där.

Som ni ser har jag även knäppt massa goa bilder på vår prinsessa.

3 kommentarer:

Blogger Dorthy sa...

Flickebarnet blir sötare och sötare för varje nytt kort.
Julgardinen i köket blev ju också bra trots glöggen!

28 november, 2010 20:56  
Anonymous Anonym sa...

Jag håller med. Har saknat inläggen. Men nu börjar ni få rutin. Snart kan man inte tro annat än att ni varit föräldrar hela livet. Söt, sötare, sötast. Kram moster Soffi

01 december, 2010 12:36  
Blogger Familjen Persson sa...

haha...man kan nog tro annat än att vi varit föräldrar hela livet. Håller annars med om att "flickebarnet bara blir sötare och sötare för varje dag" :) kram!

01 december, 2010 18:02  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida