onsdag 24 november 2010

Kärlek!

Igår kväll hade jag lagt ut de nyinköpta tygerna, som ska bli julgardiner, på vardagsrumsgolvet. Tanken var att jag skulle nåla och klippa till dom, men någonstans i nattningsprocessen av Ebba hade jag glömt bort detta. Så när jag någon timme senare, med en kopp varm glögg i handen, skulle springa in och släcka i vardagsrummet trampade jag på en nål, reflexmässigt kastade jag upp glöggen i luften som landade så rött och fint på mina tyger...
När jag trött och frustrerad skulle gå upp och lägga mig hade lillsnäckan vaknat, det var alldeles för kallt i rummet, någon hade glömt att sätta på elementet. På med elemetet på max och upp med lillan. Efter en stunds vaggande utan resultat gav jag upp... amma är faktiskt ett jättebra sätt att söva barn på, speciellt när man själv är så trött att man kan somna stående. Visst somnade det arma barnet, men övergödd som hon blivit gav amningen ett snabbt gensvar...spy och en överfull blöja...upp igen... Men efter blöjbytet var Ebba pigg och ville inte alls sova, i vanliga fall är det jättemysigt när hon ligger och tittar och vi kan prata lite, men vid det här laget var jag nästan svimfärdig av trötthet. Hur det än var så lyckades vi båda somna men sömnen blev inte långvarig, dyngsura av svett vaknade vi upp. Jag hade ju satt elementet på max och eftersom det var kallt när vi la oss hade vi dubbla täcken. Jag klev förstås upp och stängde av elementet, bytte blöja på Ebba (för den var full IGEN) och ammade henne till sömn, igen. Idag har vi sovit ända till halv elva. Jag vaknade av att Snäckan hade lite konstiga ljud för sig, så jag tog upp henne i min famn och märkte då både på miner och läten att hon skulle bajsa, så jag satte henne i mitt knä för att underlätta processen lite. Jag får helt skylla mig själv, dels för att jag ammat henne stjärnstopp och dels för att jag satte henne i mitt knä, för nu sprutade det gyllenbrun vätska över hela mammas ben och lillan förstås (blöjan som jag bytt mitt i natten satt väl inte helt klockrent kan man säga). Förmiddagen har således varit "välfylld" med sysslor och först nu sover Ebba och jag har fått duscha, äta och gå på toaletten -skönt!!
Avslutningsvis vill jag bara säga att jag älskar min lilla prinsessa, det gör inget att jag inte får sova så mycket och att det ser ut som ett bombnedslag här, inte heller att jag har lite kräk och bajs på mig, det är ett litet pris att betala för en så fantastisk skatt som vi blivit berikade med.

3 kommentarer:

Anonymous Elinor Ask sa...

Mm...låter, mitt i allt, ljuvligt för en barnlängtande person...faktiskt! =) Ett stort mirakel är vad dom små liven är. Tänker på er! Kramar

24 november, 2010 15:17  
Blogger Dorthy sa...

...och allt började med ett gardintyg!!! Mitt tips; lämna aldrig något på golvet och reglera värmen efter klocka från fjärrvärmeskåpet.

24 november, 2010 17:08  
Anonymous Anonym sa...

Ja, du lilla Loppan. Det är så likt dig att jag kunde bara skratta. Och du med förmodligen så här i efterhand. Följ mormors råd. De ar inte alltid så dumma. Kram Soffi

24 november, 2010 18:56  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida